Když jsem jednou rozvažoval nad kolejištěm, jak by bylo dobré provozovat elektrickou trakci. Zjistil jsem, že elektrické lokomotivy by nemohli projíždět tunelem se zdviženým sběračem, nebo chcete-li pantografem, proto jsem se rozhodl doplnit tunel o vodící drát pantografu. Pro autentičnost železničního provozu plánuji později doplnit trať o trolejové vedení, pod kterým by samo sebou bylo dobré provozovat lokomotivy se zdviženým sběračem.
Jelikož mám část tunelu již postavenou, tak jsem musel vymyslet jak nejlépe a „bezbolestně“ nainstalovat do tunelu vodící drát pantografu. Jako vodící drát mi posloužil měděný vodič, který se používá běžně při zapojení elektriky v domě, není ale vhodné použít lanko (tj. vodič spletený s tenkých drátků). Drát jsem si zkrátil a naohýbal na potřebné rozměry a k němu na tupo připájel po vždy stejné vzdálenosti další, kratší kusy drátu pro ukotvení u stropu tunelu
Část zakrytí tunelu jsem musel seshora vyříznout abych dodržel stejnou velikost rozměrů mezi kolejí a trolejí, a abych měl lepší přístup do tunelu. Šlo o vyříznutí časti kartonu u hrany segmentu.
Elektrifikaci jsem napíchl do stropu tunelu po předchozím proměření a vytvoření děr.
K trčícím kusům drátům nad tunelem jsem následně připájel vodorovně asi 2cm dlouhé další dráty, které upevnily celou elektrifikaci. Ještě jsem je trochu fixoval silikonem.
Zde se může napojit drát na elektrifikaci ve viditelné části kolejiště.
Přečuhující drát odstraněn
Pokračování dále. K zachování stejné vzdálenosti mezi kolejí a trolejí mi posloužil kus ustřiženého kartonu.
Zde bylo nutno zvýšit průřez tunelu, proti původnímu, aby trolej byla všude ve stejné vzdálenosti od koleje
Takto jsem to zakryl.
Vnitřní pohledy.
Následovalo konečné překrytí mřížkovanou páskou.
A novinami
A to bude k této aktualizaci vše.Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz