Hlemýždím tempem pokračuji ve stavbě kolejiště, i když vlastně jsem se posunul dál, něž-li představuje tato aktualizace, jelikož fotky v něm pocházejí ještě z konce července. Náhradou za zpoždění vás tedy seznámím i s plánovanou výstavbou částí kolejiště, jež zobrazují fotky v článku.
Obloukovou kolej, kterou plánuji na pravé straně kolejiště, a která bude vystupovat z tunelu musí být nějakým způsobem vypodložena pod její vnější stranou v oblouku, tak aby vlaky nebyli vykloněny z oblouku, jelikož terén obsahuje místy svažitost směrem nežádoucím. Druhý důvodem je, aby kolej byla naklopena v oblouku, tak jak tomu je ve skutečnost. Pro vyklonění koleje druhým směrem jsem se rozhodl použít kablíky průměru cca 2mm (vám doporučuji užší, pakliže nepotřebujete mírně vyrovnávat terén jako já), které běžně používám na elektroinstalaci kolejiště. Před začátkem samotných prací jsem měl obavy, aby vůbec kolejivo drželo tam, kde má (flexi kolejivo má v obloucích o menších poloměrech značné pnutí, tedy tendenci se narovnávat). Z těchto důvodů jsem použil kromě mnou oblíbeného silikonu i tavnou pistoli s rozehřátým plastem na fixaci kablíku a koleje.
Vodič jsem fixoval přímo na těsnící pásku, je dobré nemít obsah tavné pistole roztavený na maximální teplotu, pak se začne páska smrskávat, ale zároveň ne moc nízkou teplotu, to by se zase materiály málo propojily.
Sice to na této fotce není tolik znát (z důvodu upatlání vodiče plastu z tavné pistole), ale na konci jsem vždy vodič postupně vychýlil až k hraně těsnící pásky, aby klesání této strany koleje bylo pozvolnější, nebo spíše aby pod následující částí koleje nebyl jen vzduch.
Zde bude pokračovat tunel, a tak jsem si dovolil vyplnit místa mezi pražci taktéž hmotou.
Detail
K této fotce si dovolím vnořit plány do budoucna: Tak tedy v místech, kde se na této fotce nachází odložená závaží a prostor okolo stoupání trati by do vzdálené budoucnosti měla zaujmout točna z depem, a jako blízkou budoucností ne-li realitou se jeví napojení koleje od nádraží přes most nad kolejí k hraně segmentu (na fotce vpravo), kde by měla končit a případně může být napojena na další část kolejiště
Místy jsem fixoval i pražce z boku i na viditelné části kolejiště, jelikož by mi to jinak nedrželo (spodní část koleje se dotýká jen v místě vodiče a na druhé straně hrany těsnící pásky, tyto dvě místa jsou lepena silikonem, ale ten by to sám neudržel, myslím, že po zaštěrkování a patině tato místa nebudou ani vidět).
Průjezdy strojů; nemusíte se bát, že by se vám vozidla překlopila
Nevzhledné kartony vpravo přijdou seříznout, aby tak tvořili tvar krajiny.
Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz