V letních měsících jsem si našel čas i pro kolejiště, a tak můžete shlédnout další postup stavby, který rozdělím do několika článků, jehož další díly budou brzy zveřejněny. Nyní se opět podíváme na malý segment, kde dále pokračovala stavba. V rámci úprav byl především instalován most pro další případné napojení trati a položeno kolejivo. Násep u trati byl zazeleněn.
V plánu bylo usazení železničního mostu nad hlavní trať kolejiště. Ovšem nejprve muselo předcházet osazení místa kolem budoucího mostu kamennými zdmi. Pro tento účel jsem zakoupil zdi od firmy NOCH, přesněji dva kusy výrobků s katalogovým číslem 58054. Karton na zamýšleném místě jejich usazení bylo třeba odstranit, aby se příliš nezužoval průjezdní profil trati. Opěrné zdi jsem nařezal do patřičných rozměrů a usadil na místo, po přilepení disperzním lepidlem jsem hrany stěn ještě přilepil tavnou pistolí ke kartonu.
Mezi dalšími úpravami pro trať částečně na mostu byla zkoušena trojcestné výhybky na přechodu segmentů.
Zapojení provedeno podle přiloženého návodu a návodu na Houmrových stránkách.
Přilepení silikonem, hrany tavnou pistolí.
Napojení kolejnic.
Přilepení "pěnové" pásky pod budoucí kolej. Zkouška mostu.
Fixace mostu hmotou z tavné pistole. Nejprve jsem plánoval udělat most odnímatelný, ale po zjištění kolik úprav by toto řešení obnášelo a nepředstavovalo podstatě žádný přínos jsem tuto možnost zavrhl.
Plastová destička pro zpevnění stability koleje na hraně segmentu. V plánu je možné vytvoření další segmentu a spojování s moduly pokud to bude realizovatelné.
Usazení kolejí. Most jsem zatím nijak neupravoval, kolej je na něm přilepena vteřinovým lepidlem.
Zaštěrkování.
Tvorba reliéfu krajiny. Kolejnice byly hned patinovány syntetickou barvou Agama REZ (29 M).
Pohle do stále rozestavěného a nevzhledně vyhlížejícího nádraží.
Potažení mřížkovanou páskou používanou k sádrokartonu.
A novinovým papírem.
Ve skříni jsem vyhrabal dvě borovice, které zde byli už dlouho plánované, tak jsem je hned zasadil. Jsou to vcelku zdařilé výrobky jednoho menšího tuzemského výrobce (mobe), i když zeleň je tvořena z molitanu.
Molitanová drť se mi při zkouškách jako travina neosvědčila, tak jsem zde použil travní posyp ze syntetického vlákna, posypy jsou místy míchal a některé z nich jsou předně určené pro "flokovačku", ale i bez ní výsledek není špatný, jen je povrch dost nudný a vlákna krátká, ale to se časem budu snažit napravit keři atp. Hlavně aby to mělo modelový vzhled. Posypy jsou výrobky firmy Noch.
To je prozatím vše, další stavba na tomto modulu bude doplnění keříků na zatravněné ploše, vytvoření cesty pro vozidla po návrší druhé strany koleje a zatravnění atd. podle aktuální fantazie:). Dále výroba rastru z kartonu na volné části segmentu. Povrch zde bude rovinatý, aby nebyl problém se zřízením depa nad rastrem.
Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz