Lesík, koleje...

Stavba kolejiště 18. část: Koleje, traviny, stromy, zábradlí...

Dnes se vrhneme na velký segment. Především pro větší zaujetí diváka jsem se rozhodl v přední části kolejiště zřídit u železniční zastávky nově nazvané jako Předměstí vlečku se dřevozpracujícím průmyslem (pila). Poté na řadu přišlo zatravnění a zalesnění prostoru za vnější částí kolejového oblouku od zastávky. Nakonec jsem si "hrál se zábradlím" na samotné výše jmenované zastávce.



Standardním způsobem proběhla instalace výhybky.

Ze strany nástupiště byla větší část mezery mezi kolejí a původním sypaným nástupištěm vyplněna modelovací hmotou DAS včetně pohyblivých části výhybky, jež byli několikrát nastaveny do krajních poloh, čímž se vytvořil prostor pro následné běžné přestavování po zaschnutí modelovací hmoty. Navrch přišla tenká vrstvička písku. Foto DASky jsem ale na disku nenašel.

Částečně připravená páska.

Již z větší části zaštěrkovaná kolej.

Zkusil jsem si vytvořit základ rampy ze styroduru. Zatím se nachází v této podobě, uvidíme, co z toho časem vznikne. Několik plánů především pro povrchovou úpravu už mám.

Realizace jde pomalu, ale přece. Další výhybka na svém místě.

Zatravnění tmavým travním posypem NOCH, lepeno klasicky disperzním lepidle s přimíchanou hnědou temperou pro imitaci hlíny, která místy prosvítá posypem.

Nachystané smrky Model Scene.

Zázrak přírody :-). Zatím bez lepidla.

No trochu jsem si hrál. Stromků není mnoho, a tak se nabízí dvě možnosti řešení. Buď z lesíka udělám park, nebo stromy časem doplním.

Kolej patinovaná pigmenty rez světlá a zem tmavá. Kolejnice barvou AGAMA, jako v minulém díle seriálu o stavbě kolejiště.

Z nerezového drátu jsem spájel zábradlí. Dalo to trochu více práce, ale výsledek stojí za to. Nejprve jsem navrtal štěrk, osadil "sloupky", vrchní část vodorovného drátu je z jednoho kusu, poslední na řadě bylo doplnit po kouskách spodní vodorovné "trubky". Upozorňuji, že bylo pájeno výhradně s pomocí neutrální pájecí kapaliny, jinak by cín k drátu těžko přilnul.

"Konec nástupiště"

A další cedule, možná o nich někdy vznikne samostatný článek.

Barva zábradlí AGAMA rez. Upevnění zábradlí k nástupišti tavnou hmotou bylo třeba zamaskovat, pro tento účel dobře posloužil výrobek firmy POLÁK, žulová barva, která ovšem spíše připomíná pískovec, hlavně díky obsahu písku.


[Akt. známka (jako ve škole): 2,17 / Počet hlasů: 12] 1 2 3 4 5
| Autor: Matouš Danielka | Vydáno dne 17. 09. 2010 | 11101 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz