Vozy jsou zabaleny překvapivě v celkem malé krabici.
Balení kromě jednotlivých papírových krabiček, vystýlky z blistru a samotných modelů nic navíc neobsahuje. K mém neradosti ani spřáhla u jednoho z vozů, což lze přisoudit nepozornosti při kompletaci modelu, případně výstupní (ne)kontrole. Samotná spřáhla jsou jinak krátká, kompatibilní s očkovým typem. Ta bych osobně uvítal u všech vozu v základu, protože využitelnost klasických očkových spřáhel, která jsou jinak tradičně dodávaná ke všem modelům, se limitně blíží nule...
Po vyjmutí dvojkolí z vozu jsem kola silou pootočil vůči sobě až jedno povolilo a šlo sundat z osy. Otvor po vyjmuté osičce o průměru 2 mm jsem následně rozšířil vrtákem s průměrem 3 mm. Bylo nutné si dát pozor na závěr vrtání, kdy mělo kolo tendenci se roztočit na vrtáku. Mohlo by mimo jiné dojít k nežádoucímu rozšíření otvoru a v důsledku ke „šmajdání“ kola.
Do otvoru vložená izolační část byla vytvořena z izolace vodiče pro napětí 230V z třífázového kabelu. Nejdříve jsem zkusil kolo zasunout na sucho, následně byla na konec izolace kápnuta kapka vteřinového lepidla a osička opět zasunuta. Prostor mezi kolem a izolací fixován lepidlem nebyl. U izolace je potřeba si hlídat, zda je otvor po vyjmutém lanku (vodiči) z výroby skutečně na středu. Pokud ano, snažit se osu zasouvat co nejkolměji. Odměnou pak budou přesná dvojkolí bez „šmajdání“. Pokud se občas ne vše povede úplně ideálně, tak u dvojkolí vyskytují jen menší odchylky, které na jinak velmi dobré jízdní vlastnosti vozu mají zanedbatelný vliv.
Pro dodržení přesného rozchodu jsem si pomohl plochým klíčem 15, který šířkou střední části přesně padne mezi kola s referenční vzdáleností. A je hotovo. Nakonec jsem ještě na vnitřní straně izolovaného kola potřel spoj vteřinovým lepidlem a ze strany čepu odřízl přebytečnou část a úplně nakonec dvojkolí očistil. :-) Úprava všech 24 dvojkolí zabrala přibližně půl dne včetně "prototypu".
Úprava všech 24 dvojkolí zabrala přibližně půl dne včetně "prototypu".
Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz